REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
www.raksomotors.pl
Regulamin wchodzi w życie dnia: 12.12.2023
ROZDZIAŁ 1. POSTANOWIENIA OGÓLNE I
DEFINICJE
Regulamin określa zasady i warunki
świadczenia usług drogą elektroniczną, w tym korzystania ze
Sklepu, oraz prawa, obowiązki i warunki odpowiedzialności
Sprzedawcy i Klienta. Regulamin zawiera także informacje, do
których przekazania Konsumentowi i Przedsiębiorcy
uprzywilejowanemu na prawach konsumenta zobowiązany jest Sprzedawca
zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym ustawą z dnia 30 maja
2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U.2020.287 t.j. ze zm.).
Każdy Klient powinien zapoznać się z
Regulaminem.
Regulamin dostępny jest na stronie
internetowej Sklepu i udostępniany jest nieodpłatnie także przed
zawarciem umowy. Na żądanie Klienta Regulamin jest także
udomstępniany w taki sposób, który umożliwia pozyskanie,
odtwarzanie i utrwalanie jego treści za pomocą systemu
teleinformatycznego, którym posługuje się Klient (np. pocztą
elektroniczną).
Podstawowe definicje:
Regulamin:
niniejszy Regulamin Sklepu Internetowego;
-
Sprzedawca: Oskar Mokwa, prowadzący
działalność gospodarczą pod firmą F.P.H.U.
RAKSO MOTORS Oskar Mokwa, al. Gen. Leopolda Okulickiego 3/7,
35-222 Rzeszów, NIP: 5170412000, REGON: 387730603 e-mail
raksomotors@gmail.com,
tel. 733 165 789,
wpisaną rejestru www.ceidg.gov.pl
;
Klient:
osoba fizyczna, która ukończyła 18 lat i posiada pełną
zdolność do czynności prawnych, osoba prawna oraz jednostka
organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale mogąca
we własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania,
która nawiąże stosunek prawny ze Sprzedawcą w zakresie
działalności Sklepu. Klient to także Konsument lub
Przedsiębiorca uprzywilejowany na prawach konsumenta, jeśli w
stosunku do nich w danej kwestii brak oddzielnych postanowień
w Regulaminie;
Konsument:
Klient będący osobą fizyczną dokonującą ze Sprzedawcą
czynności prawnej (zakupu), niezwiązanej bezpośrednio z jej
działalnością gospodarczą lub zawodową;
Usługa
elektroniczna – usługa w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca
2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.
2020.344 t.j. ze zm.), świadczona na odległość, drogą
elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klienta za
pośrednictwem Serwisu;
-
Sklep, Sklep Internetowy, lub
Serwis: Usługa elektroniczna, sklep prowadzony przez
Sprzedawcę pod adresem internetowym www.raksomotors.pl
, ramach którego Klient
zawiera umowę sprzedaży Towaru na odległość, strony są
informowane o dokonaniu sprzedaży za pomocą poczty
elektronicznej generowanej automatycznie, a wykonanie umowy (w
szczególności dostawa Towaru) następuje poza internetem;
Konto
– bezpłatna Usługa elektroniczna, oznaczona indywidualną
nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Klienta, zbiór
zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, w którym
gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o
czynnościach w ramach Sklepu;
Towar
– rzecz ruchoma, znajdująca się w ofercie Sprzedawcy,
prezentowanej w Sklepie;
Umowa
– umowa na odległość, dotycząca zakupu Towaru, zawarta na
skutek złożenia przez Klienta Zamówienia w Sklepie i jego
przyjęcia przez Sprzedawcę;
Formularz
– skrypt stanowiący środek komunikacji elektronicznej,
umożliwiający złożenie Zamówienia w Sklepie lub dokonanie
innych czynności w Sklepie;
Zamówienie
– dyspozycja zakupu Towaru w Sklepie, złożona przez Klienta
za pomocą Formularza;
Newsletter
– bezpłatna Usługa elektroniczna, świadczona przez
Sprzedawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail),
która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Klientom
automatyczne otrzymywanie od Sprzedawcy cyklicznych wiadomości
(newsletterów), zawierających informacje o Serwisie, w tym
nowościach lub promocjach;
13) Siła wyższa – stanowi zdarzenie nagłe, nieprzewidywalne i
niezależne od woli stron uniemożliwiające wykonanie umowy w
całości lub w części w ogóle lub przez pewien okres, któremu
przy zachowaniu należytej staranności nie można było zapobiec ani
przeciwdziałać (np. wojna, strajki, zwolnienia, niedobory surowców
lub dostaw energii, zakłócenia w funkcjonowaniu fabryk, blokady
dróg, nadzwyczajne zjawiska przyrody, epidemie, stany nadzwyczajne);
14) Przedsiębiorca uprzywilejowany na prawach konsumenta - osoba
fizyczna zawierająca Umowę bezpośrednio związaną z jej
działalnością gospodarczą, gdy z treści tej Umowy wynika, że
nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w
szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności
gospodarczej, wynikającej z CEIDG.
ROZDZIAŁ 2. INFORMACJE PODSTAWOWE I
TECHNICZNE
1. Dane Sprzedawcy do kontaktu z
Klientem: adres Okulickiego 3/7;
35-222 Rzeszów adres poczty
elektronicznej: raksomotors@gmail.com,
numer telefonu: 733 165 789
Sprzedawca nie udostępnia innej
formy komunikacji online.
2. Sprzedawca oferuje następujące
rodzaje Usług Elektronicznych:
1) Sklep Internetowy,
2) Newsletter,
3) Opiniowanie (komentowanie),
4) Konto.
-
Sprzedawca świadczy Usługi
Elektroniczne zgodnie z Regulaminem.
-
Warunkiem technicznym korzystania ze
Sklepu jest posiadanie przez Klienta komputera lub innych urządzeń
umożliwiających przeglądanie sieci Internet, odpowiedniego
oprogramowania (w tym przeglądarki internetowej), dostępu do
Internetu oraz aktualnego i czynnego konta poczty elektronicznej.
-
Obowiązuje zakaz dostarczania przez
Klienta treści o charakterze bezprawnym.
-
Korzystanie ze Sklepu może się wiązać
z zagrożeniami typowymi dla korzystania z Internetu, typu spam,
wirusy, ataki hakerskie. Sprzedawca podejmuje działania celem
przeciwdziałania tym zagrożeniom. Sprzedawca wskazuje, iż
publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług
świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się
z zagrożeniem pozyskania lub modyfikowania danych
Klientów przez osoby nieuprawnione, dlatego Klienci powinni
stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują
wskazane wyżej zagrożenia, w tym programy antywirusowe i chroniące
tożsamość korzystających z sieci Internet.
7. Zawarcie umowy o świadczenie
bezpłatnych Usług Elektronicznych następuje za pośrednictwem
Sklepu przez internet. Klient może w każdej chwili zakończyć
korzystanie z bezpłatnych Usług Elektronicznych poprzez opuszczenie
Sklepu, rezygnację z Newletter’a lub poprzez usunięcie konta
Klienta. W takim przypadku umowa o świadczenie bezpłatnych Usług
Elektronicznych rozwiązuje się.
8. Sprzedawca może – poza innymi
przypadkami wynikającymi z przepisów prawa - przetwarzać
następujące dane osobowe Klienta niezbędne do nawiązania,
ukształtowania treści, zmiany lub rozwiązania umowy:
1) nazwisko i imiona Klienta;
2) stały adres zamieszkania;
3) adres do korespondencji, jeżeli jest
inny niż adres zamieszkania;
4) adresy poczty elektronicznej Klienta;
5) numer telefonu;
9. Sprzedawca może przetwarzać, za
zgodą Klienta i dla celów reklamy, badania rynku oraz zachowań i
preferencji Klientów z przeznaczeniem wyników tych badań na
potrzeby polepszenia jakości usług świadczonych przez Sprzedawcę,
inne dane dotyczące Klienta, które nie są niezbędne do
świadczenia usługi drogą elektroniczną.
ROZDZIAŁ 3. DANE OSOBOWE
Podane przez Klientów dane osobowe
Sprzedawca przetwarza zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w
tym zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób
fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych
oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o
ochronie danych) (Dz.U. L 119 z 4.5.2016, dalej:
„Rozporządzenie”). W szczególności:
1)
Sprzedawca zapewnia, aby dane te były:
przetwarzane zgodnie z prawem, rzetelnie i w
sposób przejrzysty dla Klientów i innych osób, których dane
dotyczą;
zbierane w konkretnych, wyraźnych i prawnie
uzasadnionych celach i nieprzetwarzane dalej w sposób niezgodny z
tymi celami;
adekwatne, stosowne oraz ograniczone do
tego, co niezbędne do celów, w których są przetwarzane;
prawidłowe i w razie potrzeby uaktualniane;
przechowywane w formie umożliwiającej
identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie
dłuższy, niż jest to niezbędne do celów, w których dane te są
przetwarzane;
przetwarzane w sposób zapewniający
odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w tym ochronę przed
niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz
przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą
odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych,
Sprzedawca stosuje odpowiednie środki
techniczne i organizacyjne, zapewniające ochronę przetwarzanych
danych osobowych odpowiednią do charakteru, zakresu, kontekstu
i celów przetwarzania oraz ryzyka naruszenia
praw lub wolności osób fizycznych;
Sprzedawca zapewnia dostęp do danych
osobowych i korzystanie z innych praw Klientom
i innym osobom, których dane dotyczą, zgodnie z obowiązującymi w
tym zakresie przepisami prawa.
2. Podstawą przetwarzania danych
osobowych jest zgoda Klientów lub wystąpienie innej przesłanki
uprawniającej do przetwarzania danych osobowych według
Rozporządzenia.
3. Sprzedawca gwarantuje realizację
uprawnień osób, których dane osobowe są przetwarzane na zasadach
wynikających z odpowiednich przepisów, w tym osobom tym
przysługuje:
1) prawo
wycofania zgody w sprawie przetwarzania danych osobowych;
2) prawo
do informacji dotyczących ich danych osobowych;
3) prawo
do kontroli przetwarzania danych, w tym ich uzupełniania,
uaktualniania, prostowania, usuwania;
4) prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania
lub do ograniczenia przetwarzania;
5) prawo do skargi do organu nadzoru i
korzystania z innych środków prawnych celem ochrony swoich praw.
4. Osoba mająca dostęp do danych
osobowych przetwarza je wyłącznie na podstawie upoważnienia
Sprzedawcy lub umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych
i wyłącznie na polecenie Sprzedawcy.
5. Sprzedawca zapewnia, że nie
udostępniania danych osobowych innym podmiotom aniżeli upoważnionym
na podstawie właściwych przepisów prawa, chyba że wymaga tego
prawo Unii Europejskiej lub prawo polskie.
6. W
związku z działalnością gospodarczą Sprzedawca korzysta z usług
innych podmiotów, w tym w celu wykonywania umów. Dane osobowe mogą
być przekazywane:
1) firmie hostingowej,
2) dostawcy oprogramowania do obsługi
Sklepu,
3) dostawcy usług internetowych,
4) firmom świadczącym usługi
kurierskie lub pocztowe,
5) dostawcy platformy płatności
elektronicznych,
6) dostawcy oprogramowania do wystawiania
faktur,
7) podmiotom świadczącym obsługę
księgową lub prawną.
ROZDZIAŁ 4. INFORMACJE DODATKOWE
§ 1 Konto.
-
Rejestracja Konta na stronie
internetowej Sklepu jest bezpłatna i wymaga następujących
działań: Klient powinien wypełnić formularz rejestracji podając
określone dane i składając oświadczenia w sprawie akceptacji
Regulaminu, przetwarzania danych osobowych, przekazywania informacji
handlowych. Na adres poczty elektronicznej Klienta podany przez
niego w procesie rejestracji Konta przesłany zostanie link
umożliwiający weryfikację Konta. Logowanie do Konta polega na
podaniu loginu oraz hasła ustalonych przez Klienta. Hasło jest
poufne i nie powinno być nikomu udostępniane.
-
Konto umożliwia Klientowi wprowadzenie
lub modyfikację danych, dokonywanie lub sprawdzanie Zamówień oraz
przeglądanie historii Zamówień.
-
Usługa Elektroniczna Konto świadczona
jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony.
-
Klient może w każdym czasie
zrezygnować z Konta w Sklepie poprzez wybranie
opcji „Usuń konto”, przesłanie odpowiedniego żądania do
Sprzedawcy drogą elektroniczną na adres e-mail:
raksomotors@gmail.com
lub pisemnie na adres Sprzedawcy: RAKSO
MOTORS; OKULICKIEGO 3/7; 35-222 RZESZÓW; TEL. 733 165 789.
§ 2. Newsletter
1. Usługa Newsletter ma na celu
dostarczenie Klientowi zamówionych informacji.
2. Korzystanie z Newsletter-a nie wymaga
rejestracji Konta przez Klienta, ale wymaga podania adresu poczty
elektronicznej oraz złożenia oświadczeń w sprawie akceptacji
Regulaminu, przetwarzania danych osobowych, przekazywania informacji
handlowych.
3. Na adres poczty elektronicznej Klienta
przesłany zostanie link potwierdzający subskrypcję Newsletter-a.
4. Usługa Elektroniczna Newsletter
świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony.
5. Klient może w każdym czasie
zrezygnować z Newsletter’a poprzez
opcję rezygnacji z Newsletter’a, przesłanie odpowiedniego żądania
do Sprzedawcy drogą elektroniczną na adres: raksomotors@gmail.com
lub też pisemnie na adres Sprzedawcy.
§ 3. Opinie
1. Sprzedawca umożliwia Klientom
zamieszczanie na stronie Sklepu indywidualnych i subiektywnych
wypowiedzi (opinii, komentarzy) Klienta, w szczególności
dotyczących Towarów.
2. Usługa świadczona jest nieodpłatnie
przez czas nieoznaczony.
3. Korzystanie z usługi jest możliwe
anonimowo.
4. Sprzedawca może korzystać z opinii
na potrzeby treści zamieszczanych w Serwisie.
5. Sprzedawca
informuje, że w Sklepie umieszczane są tylko opinie uzyskane od
Klientów, a nadto, że zamieszcza wszystkie uzyskane opinie
Klientów, zarówno pozytywne, jak i negatywne. Sprzedawca nie
korzysta z opinii obcych czy sponsorowanych.
ROZDZIAŁ 5. SPRZEDAŻ
§ 1. Towary
-
Wszystkie Towary oferowane w Sklepie są
nowe i są zgodne z Umową. Szczegółowy opis Towaru znajduje się
na stronie Sklepu.
-
Na Towary mogą być udzielone
gwarancja lub usługi posprzedażowe. Szczegółowa informacja w
tym zakresie znajduje się przy opisie Towaru.
-
W przypadku udzielenia gwarancji,
gwarancja trwałości nie będzie przewidywać warunków naprawy
lub wymiany Towaru dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy
uprzywilejowanego na prawach konsumenta mniej korzystnych niż
określone w Rozdziale 6 Regulaminu.
§ 2. Zamówienia i ich realizacja
-
Zamówienie może być złożone poprzez
wypełnienie Formularza, dostępnego w Sklepie.
-
Zamówienia można składać po
uprzednim zarejestrowaniu Konta w Sklepie lub bez rejestrowania
Konta w Sklepie (gościnne zakupy).
-
Klient zobowiązany jest do starannego
wypełnienia Formularza, podając wszystkie dane zgodnie ze stanem
faktycznym oraz określając wybrany sposób zapłaty i dostawy.
-
Klient podaje
w Formularzu dane oraz składa oświadczenia w sprawie akceptacji
Regulaminu, przetwarzania danych osobowych, przekazywania informacji
handlowych.
-
Zamówienia w Sklepie można składać
24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Zamówienia składane w
soboty, niedziele lub święta są rozpatrywane następnego dnia
roboczego.
-
Potwierdzenia złożenia Zamówienia
dokonuje Klient poprzez wybranie przycisku (pola) oznaczonego
„KUPUJĘ I PŁACĘ”.
Sprzedawca wyśle Klientowi na wskazany przez Klienta adres e-mail
potwierdzenie Zamówienia.
-
Czas realizacji zamówienia (tj. do dnia
wysyłki Towaru) wynosi do 14
dni roboczych.
-
W razie żądania udokumentowania
transakcji w formie faktury Klient podaje niezbędne dane, przy czym
wskazania numeru NIP Klienta do faktury należy dokonać nie później
niż podczas składania Zamówienia. Sprzedawca nie ponosi
odpowiedzialności za podanie błędnych lub niepełnych danych, w
tym numeru NIP, przez Klienta.
-
W przypadku niemożności zrealizowania
zamówienia, mogącej mieć miejsce w przypadku siły wyższej lub
innych przyczyn, Sprzedawca zobowiązuje się bezzwłocznie
poinformować Klienta za pośrednictwem adresu e-mail lub
telefonicznie. W takim przypadku Konsument może zrezygnować z
realizacji umowy, a Sprzedawca dokona zwrotu należności
uiszczonych przez Konsumenta. W pozostałych przypadkach realizacja
umowy ulega przesunięciu o czas trwania przeszkody.
§ 3. Płatności
-
Wszystkie ceny Towarów podawane w
Sklepie są cenami w złotych polskich (ceny uwzględniają podatek
VAT i podatek akcyzowy, jeżeli sprzedaż Towaru podlega obciążeniom
tymi podatkami). Cena Towaru nie uwzględnia kosztów, o których
mowa w punkcie 2 poniżej. Cena Towaru podana w chwili złożenia
przez Klienta Zamówienia jest wiążąca dla obu stron.
-
Koszty związane z dostawą Towaru (np.
transport, dostarczenie, usługi pocztowe) i ewentualne inne koszty
ponosi Klient. Wysokość tych kosztów może zależeć od wyboru
Klienta co do sposobu dostawy Towaru. Informacja o wysokości tych
kosztów jest przekazywana na etapie składania Zamówienia.
-
Klient może wybrać formę płatności:
-
przelew tradycyjny - zapłata
przed wysyłką Towaru (przedpłata).
Po złożeniu Zamówienia Klient
powinien wpłacić/przelać należność na rachunek bankowy Sklepu.
Realizacja Zamówienia następuje
po zaksięgowaniu wpłaty Klienta
na rachunku bankowym Sklepu;
-
zapłata przy odbiorze Towaru (za
pobraniem) - Klient uiszcza
należność bezpośrednio przy odbiorze Towaru u przewoźnika.
Realizacja zamówienia następuje po przyjęciu Zamówienia.
-
Na każdy sprzedany Produkt Sklep
wystawia dowód zakupu i doręcza go Klientowi, o ile przepisy
powszechnie obowiązującego prawa wymagają doręczenia, z
zastrzeżeniem postanowień rozdziału 5 paragraf 2 punkt 8
Regulaminu.
-
Klient zobowiązany jest do zapłaty w
terminie 7
dni od dnia zawarcia umowy sprzedaży, o ile wybrany sposób zapłaty
nie wymaga zachowania innego terminu. Jeżeli w tym terminie Klient
nie dokona zapłaty, wtedy - zgodnie z art. 491 § 1 kodeksu
cywilnego (Dz.U.2022.1360 t.j. ze zm.) - Sprzedawca wyznaczy
Klientowi dodatkowy termin na zapłatę, po którego bezskutecznym
upływie będzie uprawniony do odstąpienia od umowy. Jeżeli Klient
oświadczy, że świadczenia nie spełni, Sprzedawca może odstąpić
od umowy bez wyznaczenia terminu dodatkowego, także przed
nadejściem oznaczonego terminu spełnienia świadczenia.
-
W przypadku
informowania o obniżonej cenie Sprzedawca uwidacznia także
informację o najniższej cenie tego Towaru jaka obowiązywała w
okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki albo od dnia rozpoczęcia
oferowania tego Towaru w Sklepie (jeśli okres ten jest krótszy niż
30 dni), albo o cenie sprzed zastosowania obniżki (jeśli Towar
jest szybko psujący się lub mający krótki termin przydatności).
§ 4. Dostawa
-
Produkt wysyłany jest na adres wskazany
przez Klienta w Formularzu, o ile Strony nie ustalą inaczej.
-
Produkt jest dostarczany za pomocą
firmy kurierskiej albo za pośrednictwem operatora pocztowego według
wyboru Klienta. Paczka wysyłana za pośrednictwem operatora
pocztowego powinna zostać dostarczana w ciągu […]
dni roboczych od dnia wysyłki Towaru, natomiast za pośrednictwem
firmy kurierskiej - w ciągu […]
dni roboczych od dnia wysyłki Towaru.
-
NIE MA MOŻLIWOŚCI OSOBISTEGO ODBIORU
TOWARU!
-
Wraz z Towarem Sprzedawca
wydaje Klientowi wszystkie elementy jego wyposażenia oraz
instrukcje obsługi, konserwacji i inne dokumenty wymagane przez
przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
-
Sprzedawca wskazuje, że:
1) z
chwilą wydania Towaru Klientowi
lub przewoźnikowi na Klienta przechodzą korzyści i ciężary
związane z Towarem oraz
niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru.
Przy sprzedaży na rzecz
Konsumenta niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia
Towaru przechodzi na Konsumenta z chwilą wydania Towaru
Konsumentowi. Za wydanie Towaru uważa się jego powierzenie przez
Sprzedawcę przewoźnikowi, jeżeli Sprzedawca nie miał wpływu na
wybór przewoźnika przez Konsumenta,
2) przyjęcie przesyłki z Produktem
przez Klienta bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z
tytułu ubytku lub uszkodzenia w przewozie, chyba że:
a) szkodę stwierdzono protokolarnie
przed przyjęciem przesyłki;
b) zaniechano takiego stwierdzenia z winy
przewoźnika;
c) ubytek lub uszkodzenie wynikło z winy
umyślnej lub rażącego niedbalstwa przewoźnika;
d) szkodę niedającą się z zewnątrz
zauważyć uprawniony stwierdził po przyjęciu przesyłki
i w terminie 7 dni zażądał ustalenia jej stanu oraz
udowodnił, że szkoda powstała w czasie między przyjęciem
przesyłki do przewozu a jej wydaniem.
Powyższe nie dotyczy Konsumenta i
Przedsiębiorcy uprzywilejowanego na prawach konsumenta.
§ 5. Dodatkowe informacje dla
Konsumenta
-
Umowa nie jest zawarta na czas
nieoznaczony i nie będzie podlegać automatycznemu przedłużeniu.
-
Minimalny czas trwania zobowiązań
Konsumenta wynikających z Umowy to czas realizacji Umowy, tj.
dokonania zapłaty i odbioru Towaru.
-
Korzystanie ze Sklepu przez
Konsumenta nie łączy się z obowiązkiem złożenia kaucji lub
udzielenia innych gwarancji finansowych.
-
Sprzedawca nie ma obowiązku i nie
stosuje kodeksu dobrych praktyk, o którym mowa w art. 2 pkt
5 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu
nieuczciwym praktykom rynkowym (Dz.U.2017.2070 t.j. ze zm.).
ROZDZIAŁ 6. ODPOWIEDZIALNOŚĆ
1. Odpowiedzialność z tytułu rękojmi
jest wyłączona w stosunkach prawnych z Klientami, ale nie dotyczy
to Konsumenta i Przedsiębiorcy uprzywilejowanego na prawach
konsumenta (których dotyczą kolejne punkty). Odpowiedzialność
Sprzedawcy za szkodę w stosunkach prawnych z Klientami zawsze
ograniczona jest do wartości Towaru, ale nie dotyczy to Konsumenta i
Przedsiębiorcy uprzywilejowanego na prawach konsumenta.
2. Sprzedawca jest odpowiedzialny
względem Konsumenta lub Przedsiębiorcy uprzywilejowanego na prawach
konsumenta za brak zgodności Towaru z Umową na zasadach wynikający
z ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U.2020.287
t.j. ze zm.), w tym na następujących zasadach:
1) Towar jest zgodny z umową, jeżeli:
a) jego opis, rodzaj, ilość, jakość,
kompletność i funkcjonalność są zgodne z Umową;
b) jest przydatny do szczególnego celu,
o którym Sprzedawca został poinformowany najpóźniej w chwili
zawarcia Umowy i który Sprzedawca zaakceptował;
c) Towar nadaje się do celu, do którego
zazwyczaj używa się takiego towaru;
d) występuje w takiej ilości i ma
takie cechy (w tym trwałość i bezpieczeństwo) jakie są typowe
dla tego rodzaju towaru i jakich Konsument lub Przedsiębiorca
uprzywilejowany na prawach konsumenta mógł rozsądnie oczekiwać (z
uwzględnieniem charakteru Towaru oraz publicznych zapewnień jego
dotyczących);
e) jest dostarczony z opakowaniem,
akcesoriami i instrukcjami, których Konsument lub Przedsiębiorca
uprzywilejowany na prawach konsumenta mógł rozsądnie oczekiwać;
f) jest takiej samej jakości jak próbka
lub wzór, udostępniony przez Sprzedawcę przed zawarciem Umowy,
2) Sprzedawca nie ponosi
odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z Umową, o których
mowa w punkcie 2. 1) c-f powyżej, jeżeli Konsument lub
Przedsiębiorca uprzywilejowany na prawach konsumenta został
poinformowany przez Sprzedawcę o tej niezgodności najpóźniej w
chwili zawarcia Umowy i zaakceptował ten fakt wyraźnie i odrębnie,
3) Sprzedawca odpowiada za brak
zgodności Towaru z Umową istniejący w chwili dostarczenia Towaru i
stwierdzony w ciągu 2 lat od tej chwili, z zastrzeżeniem, że nie
dotyczy to sytuacji, w której termin przydatności Towaru do użycia,
określony przez Sprzedawcę lub jego poprzedników albo osoby
działające w jego imieniu, jest dłuższy,
4) obowiązuje domniemanie, że brak
zgodności z Umową, który ujawnił się przed upływem terminu 2
lat od dnia dostarczenia Towaru, istniał w chwili jego dostarczenia;
5) uprawnienia Konsumenta lub
Przedsiębiorcy uprzywilejowanego na prawach konsumenta z tytułu
niezgodności Towaru z Umową to:
a) żądanie naprawy lub wymiany Towaru.
W takim przypadku Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany na
prawach konsumenta udostępnia Sprzedawcy Towar, a Sprzedawca odbiera
go na swój koszt. Koszty związane z naprawą lub wymianą Towaru
ponosi Sprzedawca. Naprawa lub wymiana Towaru powinna zostać
wykonana w rozsądnym czasie. Jeżeli wymiana lub naprawa Towaru są
niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów Sprzedawca może
odmówić ich dokonania;
b) Konsument lub Przedsiębiorca
uprzywilejowany na prawach konsumenta może złożyć oświadczenie o
obniżeniu ceny Towaru albo o odstąpieniu od Umowy, jeśli:
- Sprzedawca odmówił dokonania naprawy
lub wymiany Towaru;
- Sprzedawca nie dokonał naprawy lub
wymiany Towaru;
- brak zgodności Towaru z Umową nadal
występuje, pomimo próby naprawy lub wymiany Towaru;
- brak zgodności Towaru z Umową jest
tak istotny, że nie uzasadnia żądania naprawy lub wymiany Towaru;
- okoliczności lub oświadczenie
Sprzedawcy wskazują na to, że nie doprowadzi on do zgodności
Towaru z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych
niedogodności,
6) odnośnie obniżenia ceny:
- obniżona cena musi być
proporcjonalna względem ceny towaru pełnowartościowego;
- Sprzedawca niezwłocznie, nie później
niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o obniżeniu
ceny, zwróci należne kwoty Konsumentowi lub Przedsiębiorcy
uprzywilejowanemu na prawach konsumenta,
7) odnośnie odstąpienia od Umowy:
- Konsument lub Przedsiębiorca
uprzywilejowany na prawach konsumenta nie może odstąpić od Umowy,
jeśli niezgodność Towaru z Umową jest nieistotna, ale obowiązuje
domniemanie, że ta niezgodność jest istotna;
- odstąpienia może dotyczyć tylko
Towaru niezgodnego z Umową lub także innych Towarów objętych
Umową;
- Konsument lub Przedsiębiorca
uprzywilejowany na prawach konsumenta zobowiązany jest do
niezwłocznego zwrotu Towaru na koszt Sprzedawcy;
- Sprzedawca niezwłocznie, nie później
niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego
odesłania, zwróci cenę Konsumentowi lub Przedsiębiorcy
uprzywilejowanemu na prawach konsumenta. Sprzedawca dokonuje zwrotu
płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego
użył Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany na prawach
konsumenta, chyba że ten wyraźnie zgodził się na inny sposób
zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
ROZDZIAŁ 7. PROCEDURA ROZPATRYWANIA
REKLAMACJI
-
Reklamacje Klient powinien kierować do
Sprzedawcy w formie pisemnej na adres: RAKSO
MOTORS, OKULICKIEGO 3/7; 35-222 RZESZÓW, TEL. 733 165 789.
Klient może skorzystać z wzoru reklamacji dostępnej w Sklepie,
ale nie jest to warunkiem rozpatrzenia reklamacji. Powyższe nie
dotyczy Konsumenta oraz Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, który
może kierować reklamacje do Sprzedawcy w dowolny sposób.
-
W przypadku stwierdzenia, że przesyłka
z Produktem jest naruszona, doznała ubytku lub uszkodzenia, Klient
powinien niezwłocznie (nie później niż w ciągu 7 dni od dnia
odbioru przesyłki) złożyć reklamację u Sprzedawcy. Takie
działanie umożliwi dochodzenie roszczeń od przewoźnika. Nie jest
to warunkiem rozpatrzenia reklamacji Konsumenta lub Przedsiębiorcy
uprzywilejowanego na prawach konsumenta. Reklamacja powinna
zawierać szczegółowy opis problemu i żądanie Klienta,
ewentualnie także dokumentację fotograficzną.
-
Sprzedawca zobowiązuje się
odpowiedzieć na reklamację Klienta w terminie 30 dni, a na
reklamację Konsumenta lub Przedsiębiorcy uprzywilejowanego na
prawach konsumenta w terminie 14 dni. Jeżeli Sprzedawca nie
ustosunkuje się do reklamacji Konsumenta w terminie 14 dni, uważa
się, że uznał ją za uzasadnioną. Odpowiedź na reklamację
Sprzedawca przekazuje Konsumentowi lub Przedsiębiorcy
uprzywilejowanemu na prawach konsumenta na papierze lub innym
trwałym nośniku.
-
Jeśli reklamacja zostanie uznana,
Sprzedawca podejmie odpowiednie działania.
-
Istnieje możliwość skorzystania z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia
roszczeń w stosunkach prawnych z Konsumentami, w tym:
1) możliwość rozwiązywania sporów
drogą elektroniczną za pomocą platformy ODR (online dispute
resolution), dostępnej pod adresem
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=PL;
2) możliwość prowadzenia
postępowania polubownego przed sądem powszechnym lub innymi
organami.
ROZDZIAŁ 8. ODSTĄPIENIE OD UMOWY
-
Odstąpienie od Umowy przez Sprzedawcę
lub Klienta może nastąpić na zasadach określonych w przepisach
prawa, w tym kodeksu cywilnego (Dz.U.2022.1360 t.j. ze zm.).
-
Konsumentowi lub Przedsiębiorcy
uprzywilejowanemu na prawach konsumenta przysługuje prawo
odstąpienia od Umowy w terminie 14 dni od dnia odbioru Towaru
przez niego lub przez wskazaną przez niego osobę trzecią,
niebędącą przewoźnikiem.
3. Wykonywanie usługi, za którą
Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany na prawach konsumenta
jest zobowiązany do zapłaty ceny, może rozpocząć się przed
upływem terminu do odstąpienia od Umowy, pod warunkiem, że
Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany na prawach konsumenta
złoży Sprzedawcy oświadczenie zawierające takie wyraźne żądanie
oraz potwierdzenie, że przyjął do wiadomości informację o
utracie prawa do odstąpienia od Umowy z chwilą jej wykonania przez
Sprzedawcę.
4. Informacje o odstąpieniu od Umowy
zawarte są w pouczeniu o prawie odstąpienia, dostępnym tu
https://www.raksomotors.pl/strona/11/pouczenie-o-prawie-odstapienia-od-umowy.
Wzór formularza odstąpienia od Umowy dostępny jest tu:
https://www.raksomotors.pl/strona/12/wzor-formularza-odstapienia-od-umowy.
5. Konsument lub Przedsiębiorca
uprzywilejowany na prawach konsumenta zobowiązany jest do zwrotu
Towaru wraz z wszystkimi elementami wyposażenia, w tym opakowania, o
ile stanowi ono istotny element Towaru – i to w terminie 14 dni od
dnia odstąpienia od Umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że
sam odbierze Towar. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam
odbierze Towar, Sprzedawca może powstrzymać się ze zwrotem
płatności do czasu otrzymania Towaru z powrotem lub do czasu
dostarczenia Sprzedawcy dowodu jego odesłania, w zależności od
tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
6. Sprzedawca niezwłocznie, nie później
niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu
od umowy, zwróci Konsumentowi lub Przedsiębiorcy uprzywilejowanemu
na prawach konsumenta wszystkie dokonane przez niego płatności, w
tym koszty dostarczenia Towaru. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności
przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył
Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany na prawach konsumenta,
chyba że ten wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który
nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
7. Jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca
uprzywilejowany na prawach konsumenta wybrał sposób dostarczenia
Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany
przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu
poniesionych przez niego dodatkowych kosztów dostarczenia Towaru.
8. Konsument lub Przedsiębiorca
uprzywilejowany na prawach konsumenta ponosi tylko bezpośrednie
koszty zwrotu Towaru, chyba że Sprzedawca zgodził się je ponieść
lub nie poinformował o konieczności poniesienia tych kosztów.
9. Konsument lub Przedsiębiorca
uprzywilejowany na prawach konsumenta ponosi odpowiedzialność za
zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w
sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech
i funkcjonowania Towaru.
10. W przypadku skutecznego odstąpienia
od Umowy Umowa uważana jest za niezawartą.
11. Prawo odstąpienia od Umowy nie
przysługuje w odniesieniu do niektórych umów, tj.:
1) o świadczenie usług, za które
Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany na prawach konsumenta
jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w
pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta lub
Przedsiębiorcy uprzywilejowanego na prawach konsumenta, który
został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po
spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia
od Umowy, i przyjął to do wiadomości;
2) w której cena lub wynagrodzenie
zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie
sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu
do odstąpienia od Umowy;
3) w której przedmiotem Umowy jest
towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji
Konsumenta lub Przedsiębiorcy uprzywilejowanego na prawach
konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych
potrzeb;
4) w której przedmiotem Umowy jest
towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin
przydatności do użycia;
5) w której przedmiotem Umowy jest
towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu
opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub
ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
dostarczeniu;
6) w której przedmiotem Umowy są
Towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter,
zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami;
7) w której przedmiotem Umowy są
napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu
Umowy, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie
30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi
Sprzedawca nie ma kontroli;
8) w której Konsument lub
Przedsiębiorca uprzywilejowany na prawach konsumenta wyraźnie
żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej
naprawy lub konserwacji; a jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo
inne usługi niż te, których wykonania Konsument lub Przedsiębiorca
uprzywilejowany na prawach konsumenta żądał, lub dostarcza towary
inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub
konserwacji, prawo odstąpienia od Umowy przysługuje w odniesieniu
do dodatkowych usług lub towarów;
9) w której przedmiotem Umowy są
nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe
dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało
otwarte po dostarczeniu;
10) o dostarczanie dzienników,
periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
11) zawartej w drodze aukcji publicznej;
12) o świadczenie usług w zakresie
zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu towarów,
najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem,
wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w
umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
13) o dostarczanie treści cyfrowych
niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument lub
Przedsiębiorca uprzywilejowany na prawach konsumenta jest
zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął
świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta lub
Przedsiębiorcy uprzywilejowanego na prawach konsumenta, który
został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po
spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia
od Umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał mu
potwierdzenie;
14) o świadczenie usług, za które
Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany na prawach konsumenta
jest zobowiązany do zapłaty ceny, w przypadku których wyraźnie
zażądał od Sprzedawcy, aby przyjechał do niego w celu dokonania
naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i
uprzednią zgodą Konsumenta lub Przedsiębiorcy uprzywilejowanego na
prawach konsumenta.
ROZDZIAŁ 9. WŁASNOŚĆ
INTELEKTUALNA
1. Prawa do Serwisu oraz treści w nim
zawartych należą do Sprzedawcy.
2. Adres strony, pod którym jest
dostępny Sklep, a także zawartość strony
internetowej www.raksomotors.pl
stanowią przedmiot prawa autorskiego i są chronione przez prawo
autorskie oraz prawo własności intelektualnej.
3. Wszystkie logotypy, nazwy własne,
projekty graficzne, filmy, teksty, formularze, skrypty, kody
źródłowe, hasła, znaki towarowe, znaki serwisowe itp. są znakami
zastrzeżonymi i należą do Sprzedawcy, producenta lub dystrybutora
Towaru.
Pobieranie, kopiowanie, modyfikowanie, reprodukowanie, przesyłanie
lub dystrybuowanie jakichkolwiek treści ze strony www.raksomotors.pl
bez zgody właściciela jest
zabronione.
ROZDZIAŁ 10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1.)W sprawach nieuregulowanych
Regulaminem w stosunkach prawnych z Klientami zastosowanie mają
odpowiednie przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
2.)Wszelkie odstępstwa od Regulaminu
wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
3.)3. Sądem właściwym do rozstrzygnięcia sporu między Sprzedawcą
i Klientem będzie sąd właściwy według siedziby Sprzedawcy.
Sądem właściwym do rozstrzygnięcia sporu między Sprzedawcą
i Konsumentem:
1) z powództwa Sprzedawcy będzie sąd właściwy według zasad
ogólnych (sąd miejsca zamieszkania lub pobytu Konsumenta),
2) z powództwa Konsumenta sąd właściwy dla miejsca zamieszkania
Konsumenta (ale nie dotyczy to spraw, w których właściwość
sądu jest wyłączna), sąd właściwy według zasad ogólnych (sąd
miejsca siedziby Sprzedawcy) albo inny dogodniejszy dla
Konsumenta (według art. 31-37 kodeksu postępowania
cywilnego).
W przypadku sporu z Przedsiębiorcą uprzywilejowanym na
prawach konsumenta sądem właściwym jest sąd miejscowo
właściwy według przepisów powszechnie obowiązującego
prawa.
4.)Regulamin może zostać zmieniony
przez Sprzedawcę z ważnych przyczyn, za które uważa się w
szczególności zmianę przepisów powszechnie obowiązującego
prawa, zmiany dotyczące profilu działalności Sprzedawcy lub oferty
Sprzedawcy, zmiany dotyczące funkcjonalności Serwisu.
5.)Regulamin obowiązuje od dnia
opublikowania Serwisie, z tym zastrzeżeniem, że nie narusza praw
nabytych Klientów, tj. do Zamówienia złożonego przed zmianą lub
do Umowy zawartej i wykonanej przed zmianą zastosowanie ma Regulamin
obowiązujący w dacie tych czynności.
6.)O treści zmian Regulaminu Sprzedawca
powiadomi Klienta, z którym zawarta jest umowa ciągła (użytkownicy
zarejestrowani, posiadający Konto lub wpisani do Newsletter’a) o
zmianie Regulaminu. Powiadomienie nastąpi poprzez zamieszczenie
informacji na stronie Serwisu oraz poprzez oświadczenie Sprzedawcy
złożone drogą elektroniczną. W przypadku braku akceptacji zmian
Klient może skorzystać z prawa do rezygnacji z umowy w terminie 14
dni. W braku oświadczenia zmiana będzie obowiązywać po upływie
14 dni od dnia powiadomienia.
POUCZENIE O
PRAWIE ODSTĄPIENIA OD UMOWY
dotyczy
Konsumenta i Przedsiębiorcy uprzywilejowanego na prawach Konsumenta
Mają
Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez
podania jakiejkolwiek przyczyny. Aby skorzystać z prawa odstąpienia
od umowy, muszą Państwo poinformować nas o swojej decyzji o
odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia
(na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).
Poniżej podajemy dane kontaktowe:
RAKSO
MOTORS
OKULICKIEGO
3/7
35-222
RZESZÓW
TEL.
733 165 789
EMAIL:
RAKSOMOTORS@GMAIL.COM
Termin
do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym
weszli Państwo w posiadanie ostatniej partii lub części lub w
którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa
weszła w posiadanie ostatniej partii lub części. Aby zachować
termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo
informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa
odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od
umowy.
Skutki
odstąpienia od umowy: w przypadku odstąpienia od umowy zwracamy
Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty
dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających
z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy
zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w
każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym
zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa
odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy
użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez
Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie
zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku
nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania
Towaru lub do czasu dostarczenia nam dowodu jego odesłania, w
zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Proszę
odesłać lub przekazać nam towar niezwłocznie, a w każdym razie
nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas
Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany,
jeżeli odeślą Państwo towar przed upływem terminu 14 dni.
Będą
Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu Towarów.
Wysokość tych kosztów szacowana jest maksymalnie na kwotę około
50
PLN.
Odpowiadają
Państwo za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z
niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia
charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
Mogą Państwo
skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest
to obowiązkowe.